מירי ולצמן
B.Sc תזונאית קלינית
054-9983100

 

1. ירידה במשקל (5-10% משפרת מדדים)

2.  פירות וירקות : 8-10 מנות ביום כדי להעלות את רמות האשלגן. 4-5 מנות ביום (100 גרם ירק חי/כוס סלט חי / חצי כוס ירקות מבושלים).

פירות:2-4 יחידות (1 פרי בינוני/ 1 כוס וחצי קוביות פרי/ 12 ענבים/ 2 פירות יבשים בינונים/ חצי כוס  מיץ פרי)

3. הפחתת צריכת אלכוהול.

4. צריכת מוצרי חלב דלי שומן- לפחות 3מנות ביום (יוגורט, 3 כפות גבינה, 1 כוס חלב). להקפיד לבחור מוצרים דלי שומן, דלי נתרן ועשירים בסידן). דל נתרן= לא יותר מ100 מ"ג נתרן ל100 גרם מזון. "מופחת" נחשב פחות טוב.

5. הפחתת צריכת מלח לכפית ביום!!! ההמלצות הן 2400 מ"ג נתרן ביום. המשמעות היא כמעט לא להמליח ולקבל את הקצובה הזו ממזונות אחרים.

להפחית שימוש ברטבים מוכנים (רוטב סויה, חרדל, קטשופ), אבקות מרק, מנות חמות, מזון משומר, נקניקיות, המבורגר, חטיפים מלוחים, מזונות מוחמצים, גבינות צהובות, גבינות מלוחות, זיתים, דגים מלוחים, אבקת אפיה, סודה לשתיה, תבלינים מוכנים טחונים, פיצוחים מומלחים ועוד...

ניתן להשתמש בתחליפי מלח המכילים כ1/3 מכמות מלח רגילה.

6. להגביר פעילות אירובית.

 

·        להעדיף מזונות טריים על פני מעובדים.

·        להגביר צריכת סיבים תזונתיים (למשל לחם מלא על פני לחם רגיל...)

 

 

 

 

 

לחץ דם

דיאסטולי

סיסטולי

אופטימלי

80

120

נורמלי

80-84

120-129

נורמלי גבוה

85-89

120-129

יל"ד קל

90-99

140-159

יל"ד בינוני

100-109

160-179

יל"ד קשה

מעל 110

מעל 180

 

הנחיות תזונתיות לשמירה על רמות לחץ דם תקינות

מאמרים אחרונים
:מאמרים אחרונים

אוכל וסקס

דיאטה אחרי החגים

הנחיות לילד

הרגלי אכילה מומלצים

כתבה מזון מורכב

לחץ ותזונה

תזונה לאחר הלידה
בחזרה למאמרים
בחזרה למאמרים