מירי ולצמן
B.Sc תזונאית קלינית
054-9983100

תקופת החגים הסתיימה, ימי החופשות וארוחת השחיתות כבר מאחורינו ואיתם גם התירוצים.

"ממחר דיאטה"- זה היום! הגיע הזמן לשינוי חיצוני שללא ספק ישפר את ההרגשה הפנימית.

אז מה אפשר לעשות?

תקופת הסתיו היא תקופה נהדרת להתחיל בשינוי תזונתי ושמירה על אורח חיים בריא.

מזג האוויר נפלא (למעט ימי השרב שפקדו אותנו לאחרונה) וקל יותר לצאת להליכה.

כדי לנצל את פרק הזמן שבין הסתיו ועד פסח כדי לרדת במשקל ואז להגיע לקיץ מרוצים מהמראה החדש.

להלן טיפים להורדת הקילוגרמים העודפים בתקופה זו:

1.     שינוי בהרגלי האכילה. ללא שינוי אמיתי בהרגלי האכילה הגורמים להשמנה, הירידה במשקל, אם תהיה, תתרחש לזמן מוגבל. מומלץ לזהות את ההרגלים הגורמים לכם לאכול יותר ו"להיגמל" בהדרגתיות מהרגלים אלו.  הרגלים נפוצים: אכילה מול הטלוויזיה, "יישור עוגה", ניקוי השאריות של הילדים וכו וכו...

2.     תזונה מאוזנת ומגוונת. הקפידו על צריכה של כל אבות המזון (דגנים, חלבונים, שומנים, פירות וירקות). בכל קבוצה יש לגוון מכל המאכלים ולהקפיד על הבריאים ביותר וכאלו שעשויים לגרום לתחושת שובע לאורך זמן.- על כך נפרט במאמרים הבאים, היריעה קצרה מלהכיל.

3.     תכנון. כמו כל דבר בחיים, תכנון מכניס אותנו לשליטה. תכננו כל ערב את מה שאתם עומדים לאכול למחרת וכמו כן ערכו קניות בהתאם לצרכים ולא יותר מכך.

4.     סדר. כן לא רק את הבית יש לסדר, גם את הארוחות.                                                         כמו בצבא, חשוב מאד שתהיינה שלוש ארוחות קבועות וביניהן שלוש ארוחות ביניים ולהקפיד לאכול כל שלוש שעות. מה שכן, חשוב שבכמויות אל תאכלו פי שלוש...

5.     שקילה. הקפידו על שקילה שבועית, עדיף בבוקר, לפני הארוחה והשתייה. שקילה יומיומית אינה אמינה ועשויה לגרום לתסכול. בנוסף ניתן לאמוד את ההצלחה גם במדידת היקפי הבטן בגובה הטבור ובירך אחת לחודש.

6.     סבלנות. ירידה איטית, ללא שינויים קיצוניים לגוף היא ירידה טובה. ירידה קיצונית במשקל, בדיאטות קיצוניות יאותתו לגוף דווקא לשמור על הרזרבות השומניות שלו, ובזה אנחנו לא מעוניינים. בנוסף הדיאטות הקיצוניות משבשות לנו את חילוף החומרים בגוף.

7.     שתייה מרובה של מים. זה נכון שמצב המים בארץ לחוץ, אבל חייבים להגביר צריכה של מים במיוחד בתקופה זו שבה חשים פחות צמאים. המים, מעבר לתרומתם הבריאותית הרבה, תורמים גם לתהליך ההרזיה. מי שאינו רגיל לשתות מים, מומלץ שיכריח עצמו לפני ארוחה ובסיומה לשתות מים- עד שההרגל מוטמע. כמובן שלא מומלץ לשתות משקאות אחרים בכמויות מוגזמות, אם בכלל.

8.     פעילות גופנית. אין מנוס! לפעילות גופנית משמעות רבה בשמירה על איכות חיינו וכדאי מאד להתחיל לזול- יעשה רק טוב. השפעת הפעילות הגופנית על תהליך הירידה במשקל תלוי בתדירות הפעילות, משך המאמץ ועצימות הפעילות. כדי להגיע לתוצאות מקסימליות מומלץ להתחיל מפעילות מתונה כמו הליכה שלוש פעמים בשבוע למשך חצי שעה ובהדרגה לעלות לשעה ולהגביר את הקצב והכי הכי טוב זה להגיע למצב של הליכה בכל יום.

9.     תהנו מהתהליך. הרבה אנשים מיוסרים רק מעצם המחשבה על דיאטה. המילה הפכה למילת גנאי. זו לא עוד דיאטה אלא אורח חיים בריא וככזה מותר לאכול הכל (כן כן , גם את עוגת המוס שוקולד)- הכל עניין של תכנון ומינון. כשההרזיה היא שפויה הרבה יותר קל להתמיד בה והרבה יותר קל לשמור על התוצאות.

כל אחד יכול לרזות. זו שאלה של החלטה.

 

בהצלחה

מירי

אחרי החגים יתחדש הכל....

מאמרים אחרונים
:מאמרים אחרונים

אוכל וסקס

דיאטה אחרי החגים

הנחיות לילד

הרגלי אכילה מומלצים

כתבה מזון מורכב

לחץ ותזונה

תזונה לאחר הלידה
בחזרה למאמרים
בחזרה למאמרים